loading...
تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته
مهشید بازدید : 133 چهارشنبه 26 خرداد 1400 نظرات (0)

شرکت هایک ویژن به عنوان پیشرو در ارائه محصولات و راهکار های نظارت تصویری نوآورانه در بیست و ششمین کنگره جهانی سیستم های هوشمند مدیریت حمل و نقل ( ITS ) در سنگاپور که از 21-25 اکتبر برگزار می شد شرکت کرد و جدید ترین نو آوریهای خود در حوزه مدیریت ترافیک و راهکار های پرتابل و مدیریت پارکینگ را به عرضه کرد . در این رویداد ، Hikvision مجموعه ای از راه حل های حمل و نقل هوشمند و محصولات خود از جمله دوربین های ترافیکی ، تجهیزات کنترل سیگنال ، دستگاه های هوشمند قابل حمل ، یک راه حل کامل پارکینگ و یک دوره آموزشی جامع در خصوص توانایی و نحوه عملکرد الگوریتم هوش مصنوعی را معرفی می کند. بن مائو ، مدیر هایک ویژن در سنگاپور ، گفت: ما در تلاش هستیم تا راه حل های مدیریت حمل و نقل هوشمند تر و سالم تری ( به حداقل رساندن آلایندگی های سوختی ) ارائه کنیم تا زندگی روزمره ساکنین شهرها سالم تر و رفت آمد آنها با حداقل ترافیک انجام شود .

 حمل و نقل هوشمند هایکویژن
حمل و نقل هوشمند هایکویژن

شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


در این بخش مواردی چون کنترل جریان ترافیک ، تشخیص پلاک خودرو ها ، شناسایی خصوصیات وسایل نقلیه ، کنترل سرعت و بسیاری دیگر توسط دوربین های ترافیکی هایک ویژن انجام می شود . به عبارت دیگر ، دوربین های هایک ویژن بطور مداوم بزرگراهها و خیابان ها را تحت نظارت و بازرسی خود دارند . دوربین ها جریان ترافیک را کنترل می کنند و در صورت ایجاد ترافیک در یک تقاطع ، با استفاده از تجهیزات کنترل سیگنال هایک ویژن ، چراغ های راهنمایی بطوری تنظیم می شوند که حداقل ترافیک ایجاد شود و ترافیک مدیریت شود.


جهت تصویر برداری از خیابان ها و مکان هایی که تحت پوشش نیستند و همچنین اعمال جریمه برای رانندگان متخلف از تجهیزات مدار بسته قابل حمل هایک ویژن استفاده می شود . این تجهیزات با نصب بر روی ماشین پلیس ، تصاویر خودرو های متخلف را هنگامی که خودروی پلیس از کنار آنها عبور می کند ثبت و ضبط می کنند . این دوربین ها قابلیت تشخیص پلاک و تشخیص پارک در محل ممنوع را دارند . همچنین دوربین های پوشیدنی نیز از دیگر محصولات هایک ویژن بود که جهت تصویر برداری لحظه ای از محل در هنگام عملیات های مختلف و بروز بحران مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها بر روی لباس ماموران پلیس یا آتش نشانی و … نصب شده و تصاویر را بطور زنده برای اتاق بحران ( اتاق مانیتورینگ ) ارسال می کند .


در این راهکار ، مدیریت پارکینگ توسط سیستم یکپارچه هایک ویژن انجام می شود . خودرو ها توسط چراغ های نشانگر و نمایشگر های ویژه درون پارکینگ به محل پارک مورد نظر هدایت می شوند همچنین ورود و خروج خودرو ها توسط دوربین های پلاک خوان هایک ویژن انجام می شود و زمان انتظار مشتریان را به حداقل می رساند . کنگره جهانی ITS با شعار مدیریت هوشمند حرکت و توانمند سازی شهر ها به عنوان یک نمایشگاه مرجع در حوزه حمل و نقل در جهان به شمار می آید . و بیش از 1000 شرکت کننده در غالب بیش از 300 غرفه از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت کردند .

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   دوربین مداربسته تی وی تی    هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

مهشید بازدید : 137 چهارشنبه 26 خرداد 1400 نظرات (0)

دوربین های مداربسته در چند سال گذشته پیشرفت های بسیار زیادی داشته اند و شاهد ورود فناوری هایی مانند تشخیص چهره، دوربین دید در شب و قابلیت های آنالیز توسط هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته هستیم. اما اگر بخواهیم این تکنولوژی های جدید را با سیستم دید انسان مقایسه کنیم باید اعتراف کنیم که این تکنولوژی ها در مقابل چشم انسان یک اسباب بازی بچه گانه به حساب می آیند!

برای مثال تفاوت های زیادی بین چشم انسان و لنز دوربین مداربسته وجود دارد که به چند مورد در ادامه اشاره می کنیم.  چشم انسان در یک تکامل چند میلیون ساله توانایی های خارق العاده ای بدست آورده است. چشم انسان می تواند با سرعت بسیار زیادی خود را با محیط های مختلف تطبیق دهد و همچنین در کسری از ثانیه می تواند فوکوس و تمرکز خود را از اشیا دور به نزدیک تغییر دهد. همچنین چشم انسان در محیط های روشن و تاریک سریعا تنظیم می شود و می تواند به سرعت یک تصویر واضح در شرایط کم نور برای مغز ارسال کند. چرخش چشم به جهت های مختلف و متصل بودن آن به مغز که به عنوان یک حافظه ذخیره کننده اطلاعات بسیار پیشرفته عمل میکند آن را از لنز دوربین مداربسته متمایز می کند. مغز بعد از پردازش زاویه مناسب و فوکوس مورد نظر را انتخاب میکند و در مواجه شدن با صحنه ای که کنتراست بالایی دارد می تواند فقط به قسمت خاصی از آن توجه کند و تنظیمات خود را روی آن قسمت انجام دهد.

در حال حاضر تکنولوژی های به کار رفته در دروبین ها و لنزها اگر چه پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه کرده اند اما فقط قادر هستند به یک قسمت خاص از تصویر فوکوس کنند و در نتیجه عمل فوکوس باقی نقاط از دسترس عدسی خارج می شود. همچنین باز شدن دهانه دیافراگم در دوربین مداربسته برای یک صحنه خاص ثابت است و تنها در مقابل یکسری تغییرات کلی در سطوح رنگ عکس العمل نشان می دهد. حتی یک دیافراگم خودکار لنز تنها می‌تواند برای کل سطح نور تنظیم شود، گرچه تصحیح‌هایی برای کنتراست‌های مختلف در یک صحنه وجود دارد.

لنزهای دوربین مداربسته

بیایید کمی تخصصی تر به فرآیند طی شده در شبکه تصاویر در دوربین مداربسته نگاه کنیم. در دوربین مداربسته فرآیند تولید شبکه تصاویر در طول هر نیم فرکانس امکان پذیر می شود. به عبارتی دقیق تر برای مثال اگر فرکانس شبکه 50 هرتز باشد، در 1.25 ثانیه شبکه تصویر کامل می شود. نکته مهم دیگر در خصوص تصاویر دوربین مداربسته تلویزیونی و دیگر ابزار تصویر برداری این است که به علت میزان  نور عبوری از لنز دستگاه برای ساخت تصاویر، مقداری درصد خطا در این تصاویر وجود دارد.

استاندارد های C & CS 

مانند همه تجهیزات ساخته شده توسط بشر برای تنظیمات لنزها بر روی دوربین مداربسته نیز دو نوع استاندارد CS و C وجود دارد. البته استانداردهای اغلب دوربین های مداربسته جدید از نوع cs است و این استاندارد ها در فاصله بین فلنچ پشت لنز با عنصر تصویربرداری داخل دوربین  مداربسته با هم متفاوت هستند. در دوربین های مداربسته با استاندارد CS شما می توانید از هر مدل لنزی استفاده کنید درحالیکه در دوربین های مداربسته با استاندارد C شما برای ایجاد تصاویر فوکوس نیاز به یک واشر 5 میلیمتری دارید که بین دوربین و لنز قرار می گیرد.

 

انتخاب لنز دوربین مداربسته

برای انتخاب مناسب ترین لنز در دوربین مداربسته دو نکته بسیار مهم است، یکی فاصله کانونی لنز و دیگری نوع کنترل دیافراگم.  در ادامه این مطلب در این خصوص بیشتر توضیح می دهیم.

 

لنز دوربین مداربسته 

بیشتر بخوانید: hikvision  هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی

فاصله کانونی در دوربین مدار بسته

فاصله دید یا همان فاصله کانونی در تمام لنزهای دوربین مداربسته با زاویه دید نسبت معکوس دارد به عبارتی دقیق تر هرچه فاصله کانونی بزرگ تر باشد زاویه دید کوچکتر می شود و بالعکس. نکته مهم دیگر این است که بیشتر لنزهایی که برای دوربین مداربسته استفاده می شوند، لنزهای زوم و چند کانونی هستند . لنزهای زوم ، فاصله کانونی ثابت دارند و لنزهای چند کانونی هم فواصل کانونی متغییر را شامل می شوند.

لنز با فاصله کانونی ثابت

در لنزهایی که فاصله کانونی ثابتی دارند، زاویه دید و عمق دید لنز نیز ثابت است. برای مثال لنزهای با فاصله کانونی ثابت 2.8 میلیمتری، زاویه دید حدود 150 درجه و عمق دید حدود 9 متر دارند.

لنز با فاصله کانونی متغیر

در این نوع لنزها چون فاصله ثابت نیست بنابراین زوایا و عمق دید متغیر است. معمولاً این لنزها با دو فاصله کانونی تعریف می شوند. یعنی تمام لنز های چند کانونی یک فاصله کانونی اولیه و یک فاصله کانونی ثانویه دارد که بیانگر فاصله دو عدسی در دوربین مداربسته است.
مثلاً لنز 5~50 دارای فاصله کانونی از 5mm تا 50mm می باشد. یعنی فاصله بین 5 تا 50 میلی متر قابل تغییر و تنظیم است.

 

لنزهای موتوردار در دوربین مداربسته

عملکرد این لنزها مشابه همان لنزهای چندکانونی است یعنی محل عدسی ها، زاویه و عمق دید و فاصله کانونی کاملاً قابل تنظیم است. ولی تنظیمات فاصله کانونی به صورت دستی انجام نمی شود بلکه توسط موتوری که در لنز تعبیه شده است انجام می شود.  تفاوت دیگر لنزهای موتوردار این است که تنظیم و جابجایی عدسی ابتدا به صورت اتوماتیک و با توجه به وضوح تصویر انجام می شود. لنزهای موتوردار به اختصار به صورت یک عدد کنار x هم نمایش داده می‌شوند. مثلا لنز موتوردار 34x‌ به این معنی است که این لنز دوربین مداربسته توانایی بزرگ نمایی تا 34 برابر را دارد. این عدد حاصل تقسیم حالت wide و حالت tele  لنز دوربین است که به ترتیب فاصله کانونی اولیه لنز و فاصله کانونی نهایی لنز می باشد.

البته هم اکنون استفاده از لنزهای موتوردار به حداقل خود رسیده زیرا حالت tele در لنزهای موتوردار باعث می شود فاصله کانونی زیاد شده و زاویه دید بسیار محدود و در نتیجه از وضوح تصویر کم شود. می توان برای پوشش دادن این ضعف از پایه های متحرک و حرکت دوربین مداربسته بهره گرفت. ولی چون قیمت خرید یک پکیج کامل شامل لنز موتوردار، دوربین مداربسته ، کاور out door ، فن ، هیتر ،پایه گردن و  دستگاه کنترلرخیلی بالا می رود و به صرفه نیست ،عده کمی از آن استفاده می کنند و به همین دلیل در چند سال اخیر شاهد این هستیم که دوربین مداربسته اسپید دام جای این گونه دوربین های مداربسته را گرفته است. دوربین های مداربسته اسپید دام نسبت به دوربین های با لنز موتوردار دارای ویژگی های بیشتری مانند سرعت بالاتر، چرخش، قابلیت برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای، امکان اتصال حسگرها و… می باشد.

  

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   دوربین مداربسته آنالوگ   پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته 

مهشید بازدید : 118 چهارشنبه 26 خرداد 1400 نظرات (0)

برخی از دوربین های تحت شبکه هایک ویژن ، قابلیت تشخیص اقدامات خرابکارانه را دارند .
این دوربین ها می توانند در صورت تنظیم ،
برخی از اقدامات افراد تبهکار را تشخیص به کاربر اطلاع رسانی کنند .
یکی از این قابلیت های ، امکان تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm می باشد .
در ادامه شما با این قابلیت آشنا می شوید و نحوه فعال کردن آن را فرا می گیرید .

دوربین هایکویژن چگونه فعال میشودقابلیت تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm دوربین هایک ویژن چیست و چگونه فعال می شود ؟
تصور کنید که جهت تصویر برداری از فضای بیرونی مانند حیاط یا خیابان اصلی ،
از دوربین هایک ویژن استفاده کرده اید ، حال در صورتی که هر شخصی بخواهد به هر دلیلی لنز دوربین را با استفاده از اسپری ،
پارچه ، چوب یا هر عامل خارجی دیگری بپوشاند ، دوربین هوشمند هایک ویژن قادر است تا این خرابکاری را تشخیص و به دستگاه ضبط NVR ، اعلام نماید .

. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


به این ترتیب هر گونه اقدام خرابکارانه در مراحل ابتدایی تشخیص داده می شود و کاربر می تواند با اقدام به موقع ، خطرات مالی و حتی جانی را از بین ببرد .

برخی از مدل های دوربین تحت شبکه هایک ویژن دارای ویژگی تشخیص خرابکاری Tampering Alarm  را دارند .
این دوربین ها به محض تشخیص پوشاندن لنز ، به nvr  اطلاع می دهند .
در ادامه نحوه فعال کردن قابلیت Tampering Alarm هایک ویژن را توضیح می دهیم .

برای فعال کردن ویژگی Tampering Alarm در دوربین هایک ویژن مراحل زیر را باید طی کنید :

1- وارد صفحه تنظیمات دوربین تحت شبکه هایک ویژن شوید .

2- به آدرس زیر بروید :

3- Configuration > Advanced Configuration > Basic Event > Video Tampering

4- در صفحه باز شده مطابق تصویر بالا ، تیک Enable Video Tampering را بزنید .

5- یک ناحیه در میدان دید دوربین به عنوان منطقه ی هدف تعریف کنید
( کلیک بر روی Start Drawing ، ترسیم ناحیه در صفحه و کلیک بر روی Stop Drawing )

6- در صفحه ی بعد بر روی Edit کلیک کنید تا برنامه روزهایی که می خواهید حالت تشخیص خرابکاری دوربین فعال باشد را تنظیم نمایید .

7- در قسمت Linkage نیز می توانید نحوه اطلاع رسانی و فعالیت هایی را که دوربین هایک ویژن پس از تشخیص خرابکاری باید انجام دهد را تعریف نمایید .
به صدا در آمدن بوق هشدار nvr ، ارسال پیام به تلفن همراه کاربر ، ارسال ایمیل ،
فعال کردن خروجی آلارم nvr از مواردی است که پس از تشخیص تهدید می تواند در دستگاه فعال شود .

  1. خرید دوربین مدار بسته
  2. فروش دوربین مداربسته
  3. دوربین مداربسته هایک ویژن
  4. دوربین هایک ویژن
  5. دوربین مداربسته
  6. قیمت دوربین مداربسته
  7. دوربین مدار بسته
مهشید بازدید : 117 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان با اشاره به نصب دوربین مداربسته در منطقه حفاظت‌شده «خانگرمز» برای نخستین بار گفت: سرانه تعداد افراد محیط‌بان در همدان یک به ۹ است.

خبرگزاری فارس- همدان: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان به مناسبت هفته خبرنگار در دفتر خبرگزاری فارس همدان حاضر شد و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران درباره مسائل مختلف روز حوزه محیط زیست به گفت‌و‌گو با این مجموعه پرداخت.

محسن جعفری‌نژاد ‌بسطامی، خبرگزاری فارس را یکی از مؤثرترین رسانه‌ها در استان و سراسر کشور دانست و روز خبرنگاران را به همه عوامل این مجموعه تبریک گفت.

وی هشدارهای جدی را در حوزه محیط زیست استان مطرح کرد که همدان را به عنوان یک شهر سبز و پاکیزه تهدید می‌کند و هنوز توجه کافی به آن صورت نگرفته است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان همچنین از این نکته سخن گفت که هنوز اهمیت و جایگاه محیط زیست در جامعه به خوبی تبیین نشده در حالی که توجه به آن برای زندگی انسان بسیار حیاتی است و تأثیرات عمیقی بر زندگی  بشر  دارد، در ادامه مشروح گفت‌و‌گو با جعفری‌نژادبسطامی را می‌خوانیم:

فارس: آیا در حال حاضر به محیط زیست آنگونه که باید و شاید توجه شده و در مسیر اهداف تعریف شده در اسناد بالا دستی هستیم؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: مسائل محیط زیست با توجه به منویات مقام معظم رهبری، یکی از اولویت‌های مهم کشور و نظام محسوب می‌شود که باید به آن در دولت‌های مختلف برسیم، اما اهداف تعیین شده به طور کامل به دست نیامده است؛ به طوری که نه در دولت توانستیم به این اهداف دست یابیم و نه در نمایندگان مجلس این مسأله جدیت لازم دیده شده است.  

در رسانه‌ها نیز بیشتر به چالش‌ها توجه شد تا حمایت‌هایی که می‌توانستیم به جمع‌بندی ما کمک کند در همین راستا رابطه با رسانه‌ها باید عمیق‌تر و واقع‌گرا باشد، چراکه بسیاری از موارد محیط زیست، مباحث روزمره نیست، بلکه مباحثی حساس است که حائز اهمیت برای زندگی انسان و حیات زمین است.

اگرچه  اخیرا اتفاقات خوبی در رسانه‌ها رخ داده اما، مسأله اصلی این است که در این حوزه نیازمند اقدامات هدفمند هستیم، به عبارت دیگر اگر توسعه پایدار باشد باید مسائل اقتصادی و اجتماعی آن نیز  به خوبی پیش رود، اما توسعه شتاب‌زده باعث ایجاد مشکلات بی‌شماری می‌شود.

باید در این میان به محیط زیست هم اهمیت داده شود، به عنوان مثال باید به بحران و تنش آبی همچون کرونا  پرداخته می‎شد که اگر این توجه صورت می‌گرفت، مشکلات امروزی را نداشتیم در اصل باید بدانیم که به وجود آمدن کرونا به دلیل بی‌توجهی به مسئله زیست‌محیطی است و نشان می‌دهد که اگر به آن توجه نشود، زندگی انسان را هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

سند جامع ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی را تهیه کردیم

فارس: اقدام خاص و همه‌جانبه‌ای که در استان همدان برای جلب توجه به محیط زیست انجام داده‌اید، چیست؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: در استان همدان با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی که وجود دارد، برنامه ما این است از این ظرفیت مردمی برای اهداف زیست محیطی بهره ببریم، در همین راستا سند جامع ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی را تهیه کردیم و امیدواریم در شورای فرهنگ عمومی استان این مسأله مطرح و به تصویب برسد همچنین در شورای برنامه‌ریزی نیز برای آن اعتبار دیده و قابلیت اجرا داشته باشد.

فارس: مناطق حفاظت شده در استان همدان آیا به استانداردهای جهانی نزدیک است و آیا ظرفیت لازم برای افزوده شدن دارد؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: به دنبال افزایش میزان مناطق محافظت شده در استان همدان هستیم چراکه نسبت به میانگین کشوری و استاندارد جهانی بسیار پایین است، میانگین کشوری مناطق مدیریت شده محیط زیست ۱۲ درصد مساحت است که در استان همدان این میزان به حدود سه درصد می‌رسد.

البته به جز افزایش مناطق تحت مدیریت، کیفیت مدیریت این مناطق نیز مورد نظر است و با توجه به کوچک بودن مناطق تحت مدیریت در استان همدان، دغدغه‌های بسیار جدی وجود دارد و هرگونه تغییرات محیطی می‌تواند تأثیر مخرب بر اکوسیستم بگذارد، بنابراین ما هم بحث افزایش سیستم‌های حفاظتی، ارتقای امکانات پشتیبانی و افزایش نیروهای محیط‌بانی را دنبال می‌کنیم به عنوان مثال در خانگرمز به دنبال افزایش دوربین‌های مداربسته هستیم، دوربین تغییر کاربری و آتش‌سوزی‌ها را رصد می‌کنند و در کمترین زمان می‌توان آتش سوزی‌ها را به سرعت مدیریت کرد.

شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

امروز حفاظت تنها به دست محیط‌بانان نیست

 خوشبختانه امسال برای منطقه تحت مدیریت تجهیزاتی چون  بیل، شن‌کش و آتش‌کوب خریداری شده است، دستگاه‌های دمنده هوا نیز تأمین شده، البته نباید فراموش کرد امروز حفاظت تنها به دست محیط‌بانان نیست، بلکه در کنار مردم، رسانه‌ها و جوامع نقش قوی خواهند داشت و ما به دنبال جذب مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست هستیم، اگر مردم و جوامع محلی دغدغه داشته باشند بسیار موثر واقع خواهند شد.

 

فارس: وضعیت تالاب‌های استان به چه صورت است؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: سه تالاب در استان همدان زیر نظر حفاظت محیط زیست است اگرچه منابع آبی دیگری وجود دارد که زیر نظر مدیریت شرکت آب‌منطقه‌ای قرار دارد، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین  تالاب‌های ما آق‌گل ملایر بوده و وضعیت مناسبی دارد.

دنبال هدایت آب‌های سطحی به سمت آقگل هستیم

امسال هم طی برنامه‌هایی تدوین شده با اقدامات عمرانی به دنبال هدایت آب‌های سطحی به سمت این تالاب هستیم تا نگرانی که از خشک شدن این تالاب داشتیم را به حداقل برسانیم، ناگفته نماند به دلیل اهمیتی که آق‌گل در حوزه زیست محیطی و گردشگری دارد، باید شرایط آن را تثبیت کنیم.

فارس: برای آلایندگی واحدهای صنعتی چه اقداماتی انجام داده و چه برنامه‌هایی دارید؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بحث توسعه پایدار در سازمان محیط زیست را دنبال می‌کنیم و تلاش داریم واحدهای صنعتی را در مناطق صحیح مستقر کنیم البته ممکن است در برخی از نقاط به دلایل نوع نگاه‌ها و یا اصراری که وجود داشته است، موفق نشدیم و مشکلات کم آبی ایجاد شده باشد بنابراین صنایع آب‌بر باید در مناطقی چون سواحل دریا مستقر می‌شدند.

 در استان همدان نیز صنایعی مستقر شدند که امروز اثرات سوء خود را بر منابع آبی گذاشتند البته باید مشکلات ناشی از آن را مدیریت کنیم، اما در مجموع هدف ما استقرار صنایع در مناطق مناسب است، اگرچه هدف ما در استان  پایش و کنترل آلودگی‌هاست، در این حوزه سعی کردیم همه واحدهای صنعتی استان که بالقوه آلاینده هستند، مورد پالایش قرار گیرند، همدان به مانند استان‌های دیگر صنایع آلاینده زیادی ندارد و ما دغدغه داریم که اجازه ندهیم آلایندگی بیشتر شود.

کلانشهر بودن همدان اگر محیط زیست را زیر سؤال ببرد، ارزشی نخواهد داشت

 مبحث توسعه برای استان بسیار مهم است اما نباید ایجاد تنش در مسائل زیست‌محیطی شود، در حال حاضر نگرانی ما مسائل زیست محیطی شهرهاست، اکثر کلانشهرهای آلوده هستند، امیدواریم کلانشهر همدان را سالم و تمیز داشته باشیم چراکه هیچ چیز ارزش ندارد، شاخص‌هایی چون سالم بودن و سبز بودن را از همدان بگیریم که معرف همدان است و بحث گردشگری را رونق می‌دهد از همین رو اعتقاد ما بر این است که کلانشهر بودن اگر باعث شود که شهر سبز همدان وجود نداشته باشد و یا زیر سؤال برود، ارزشی نخواهد داشت.

فارس: چه  اقداماتی  برای کاهش آلودگی هوا در همدان انجام داده‌اید؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: هم اکنون در برخی از فصول  افزایش خودروهای تک‌سرنشین و از رده خارج باعث آسیب رساندن به محیط زیست می‌شود و ما می‌توانیم در جایگاه نظارتی خود اخطارهای لازم را داده و پیش‌بینی‌های ضروری را صورت دهیم که خوشبختانه از سال گذشته تا کنون اتفاقات خوبی در ناوگان اتوبوسرانی و سوخت مصرفی خودروها رخ داده اما کافی نیست، در اصل برای توسعه شهری باید بیشتر دقت کرد که مسائل زیست محیطی رعایت شود و از تغییر کاربری باغات همدان جلوگیری و به آن بیشتر توجه شود.

حداقل به پنج ایستگاه سنجش هوا نیاز داریم

 متأسفانه محیط زیست هم ابزارهای نظارتی لازم را ندارد، در شهر همدان تنها یک ایستگاه سنجش داریم در حالی که حداقل به پنج ایستگاه سنجش هوا نیاز داریم که باید اعتبار لازم در این راستا تامین شود  و هشدارهای لازم برای حفظ سلامت مردم ارائه کرد.

فارس: اعتباراتی در استان برای تهیه ایستگاه‌های پایش شاخص‌های هوا در نظر گرفته شده بود آیا به ثمر نشسته یا همچنان محقق نشده است؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: در استان به منظور خرید دستگاه پایش هوا مسوولان اعتباری را پیش‌بینی کردند و بنا شده این اعتبار در اختیار شهرداری قرار داده شود اگرچه برای ما مهم اجرای این طرح بود و پیگیری جدی هم داشتیم، البته گویا تا کنون این اعتبار هنوز به دست شهرداری نرسیده است.

همه پروژه‌های زیربنایی مهم هستند، ولی توسعه پایدار یکجانبه نیست بلکه باید همه جوانب آن را دید و هر ضلع آن جایگاه دارد، ایستگاه پایش در سال قبل که وضعیت اعتبارات بهتر بود، رخ نداد و امسال با توجه به وضعیت اعتبارات شاید رخ ندهد و این باعث می‌شود که کلانشهر همدان عقب بیفتد در حالی که روستاهای اطراف به همدان افزوده شده و هنوز امکانات ما افزایش نیافته است.

 امسال نگرانی ما در این زمینه جدی‌تر است به نظر می‌رسد مسائل زیست محیطی باید همپا و حتی بالاتر از پروژه‌های اقتصادی دیده شود.

  هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

فارس: در حال حاضر یکی از دلایل اصلی آلودگی هوا ریزگردها هستند، اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: ریزگردها آثار سوء بر سلامت مردم دارد، سال‌های طولانی کشاورزی منطقی نبوده به طوری که در حال حاضر جایی برای تغییر کاربری در استان‌های زاگرس‌نشین باقی نمانده و هرجا امکان بوده کشاورزی در حال انجام است در حالی که  این مهم  باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از دلایل سست شدن خاک و ایجاد ریزگردهاست، ما هشدارها را دادیم اما برای انجام اقدامات لازم همه دستگاه‌ها باید ورود کنند.

فارس: وضعیت شکار غیر قانونی وحوش در همدان به چه شکل است؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: استان همدان وضعیت خوبی در حیات وحش دارد اما وجود برخی متخلفان به خصوص از برخی استان‌های همجوار با استفاده از اسلحه‌های غیر قانونی به این وضعیت طمع دارند که البته با همکاری خوب نیروی انتظامی با این افراد برخورد می‌شود، همچنین دستگاه قضا با ما همکاری بسیار خوبی دارد و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد هرچند امیدواریم این حمایت‌ها بیشتر شود.

سرانه تعداد افراد محیط‌بان در همدان یک به ۹ است

فارس: وضعیت محیط‌بانان در همدان چطور است؟ کمبودی داریم؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: سرانه تعداد افراد محیط‌بان در همدان یک به ۹ است، به این معنا که کمبود بسیار جدی است البته  سازمان در حال جذب محیط‌بان است و طی برنامه‌ای در طول پنج سال به دنبال حل این موارد است، اگرچه در کنار این اتفاقات  امکانات نیز باید به روز رسانی شود چراکه امکانات ما بسیار محدود بوده و تحقق این امر حمایت جدی را می‌طلبد در غیر این صورت نمی‌توان به اهداف مهم خود دست یابیم.

فارس: مشکلاتی در حوزه سایت‌های دفن زباله در استان وجود داشت و محیط زیست هم نظراتی ارائه داده بود، وضعیت این سایت‌ها به کجا رسیده است؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: ساماندهی پسماندها در استان با جدیت دنبال می‌شود خوشبختانه اتفاق خوبی رخ داد و  زباله‌های استان را در دو نقطه متمرکز شد ناگفته نماند یک نقطه نیز در شهرستان فامنین اضافه شده و امسال مسأله سایت ملایر از جمله مجوز و زمین رفع شد، در همدان نیز مشکلات برطرف شد با این وجود یکی از مشکلات ما پسماندهای بین راهی است که چهره بسیار زشتی دارد.

 اگر ما به دنبال مقصد گردشگری هستیم، زباله بین راهی نباید داشته باشیم، در این حوزه به طور جدی باید دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل کنند.

سازمان‌ محیط زیست وظیفه‌ای ندارد که زباله‌ها را جمع کند

نباید از نظر دور داشت سازمان‌ محیط زیست وظیفه‌ای ندارد که زباله پاک کند، وظیفه‌ای ندارد زباله جمع‌‎آوری کند، بلکه وظیفه دارد مشکلات را عنوان کند و شهرداری‌ها، راهداری‌ها و فرمانداران نیز با جدیت ورود کنند، متأسفانه در کشور باب شده که وقتی محیط زیست هشدار می‌دهد می‌گویند که خودت وظیفه پاکسازی داری، اما سازمان محیط زیست طبق قانون در این راستا وظیفه‌ای ندارد.

در مجموع باید گفت که گردشگری بسیار حائز اهمیت است، اما تبعات زیست محیطی متعددی دارد، مانند پسماندهایی که امروز به یک معضل تبدیل شده است.

فارس: یکی از مشکلاتی که در همدان وجود داشت پسماندهای عفونی به ویژه در مطب‌هاست که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، چه اقداماتی در این حوزه انجام شده است؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: اکثر بیمارستان‌های استان به ویژه مراکز دولتی و بزرگ سیستم کم‌خطرساز را دارند اما همانطور که اشاره کردید، دغدغه ما مطب‌ها و مراکز خصوصی است که کمرنگ عمل می‌کنند و در این زمینه جدی ورود نمی‌کنند که دلیل آن بار مالی آن است، اگرچه پسماند عفونی مطب‌ها دغدغه شهرداری همدان نیز محسوب می‌شود.

لزوم بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی مراکز خصوصی/ همکاری ضعیف است

یک شرکت در استان پیش‌بینی شد در این حوزه ورود کنند اما عدم هماهنگی باعث شده این مهم تا کنون رخ ندهد، برای حل این معضل در کارگروه‌های پسماند استان به دنبال ایجاد همگرایی هستیم چراکه متولی این مسأله دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی است که البته جدیت لازم درباره پسماند مطب‌ها و درمانگاه‌ها را ندارند.

 ما تقاضا داریم که با جدیت ورود کنند چراکه از پزشک به عنوان حامی سلامت انتظار داریم با جدیت بیشتری سلامت مردم را در نظر بگیرند البته اگر کسی رعایت نمی‌کند باید برخورد لازم صورت گیرد.

نکته قابل ملاحظه این است پسماندهای پزشکی به خاطر کرونا افزایش یافته، اگرچه تلاش شده نگرانی‌ها در این زمینه را به حداقل برسانیم، اما باز هم تأکید داریم، پسماندهای پزشکی باید به خوبی مدیریت شود که اگر فکری به حال آن نکنیم، پس از کرونا عواقب بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       پکیج دوربین مداربسته

 

فارس: در این حوزه متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی نمی‌کنید؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: دستگاه قضا آخرین مرجع ما است، ما به دنبال این هستیم که از ابزارهای تنبیهی دیگری استفاده کنیم و افرادی را که اصرار به تخلف دارند به دستگاه قضا معرفی کنیم به طور کلی رویکرد ما تعاملی است.

امروز سمن‌های ما به جدیت قبل فعال نیستند

فارس: آیا در مسائل زیست‌محیطی استان از ظرفیت سمن‌ها استفاده می‌شود؟

جعفری‌نژاد ‌بسطامی: سازمان محیط زیست تأکید دارد که امر حفاظت با ظرفیت دولتی امکانپذیر نیست و فرهنگسازی و حفاظت نیاز به کمک دارد، بنابراین در اوایل سعی کردیم از افراد علاقمند و دغدغه‌مند استفاده کنیم، شکل‌گیری از افرادی که دغدغه داشتند، علاقمند بودند، رویکرد بسیار خوبی بود و از ظرفیت متخصصین استفاده کردیم به طور کلی خوشبختانه سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت بسیار خوبی است.

 اما در این حوزه هنوز به بلوغ اجتماعی نرسیدیم و یا  خیلی کم رسیدیم به طوری که خیلی از این موارد نگاه مادی داشتند که این فرآیند اشتباهی بود.

 استان همدان از سازمان‌های مردم‌نهادی به عنوان سازمان‌های قوی که در کشور مطرح هستند برخوردار است و برای بهتر عمل کردن باید امروزه فارغ از هر مسأله و شکل‌گیری عمل کنند، اختلاف نظر شکلی، نظری و گروهی که بین خودشان و دستگاه‌ها هست باید کنار بگذاریم، بنده علاقمندم در کنار سمن‌ها باشم، چراکه آنها می‌توانند بازوان پرتوانی برای امر فرهنگسازی باشند، امروز سمن‌های ما به جدیت قبل فعال نیستند، البته سمن‌های فعالی مانند «رفتگران طبیعت» هم وجود دارند، ناگفته نماند اعلام کردیم محیط زیست علاقمند به برگزاری نشست‌های تعاملی است.

مهشید بازدید : 50 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

فرمانده پلیس پیشاور گفت: بیش از 200 دوربین مداربسته در مناطق مختلف این شهر از کار افتاده که موجب افزایش عملیات‌های تروریستی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «کاشف ذوالفقار» فرمانده پلیس پشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه با شرکت در کنفرانس خبری گفت: بیش از 200 دوربین مدار بسته در مناطق مختلف از کار افتاده است که موجب افزایش عملیات‌های تروریستی می‌شود.

وی افزود: به علت ساخت و سازهای تازه دوربین‌های مدار بسته یا خراب است یا قابلیت خود را از دست داده که موجب افزایش جرم و جنایت در پیشاور می‌شود.

ذولفقار تأکید کرد: به کمک دوربین می‌توانستیم به بسیاری از جرائم رسیدگی و عاملان عملیات‌های تروریستی را دستگیر کنیم.

به تازگی تعدادی از تروریست‌های عضو طالبان پاکستان که در ترور یک قاضی و معاون فرمانده پلیس دست داشتند، در پیشاور  به محاصره نیروهای امنیتی درآمدند.

بعد از 16 ساعت عملیات تروریست‌ها کشته شدند اما یک افسر پلیس جان خود را از دست داد و مخفی‌گاه شبه‌نظامیان با یک بمب 60 کیلویی منهدم شد.

1.      افزایش امنیت اینترنت اشیا

2.    

3.      تکنولوژی EXIR هایک ویژن

4.      معرفی سیستم اعلام سرقت

5.      شهر هوشمند

6.      امنیت سایبری هایک ویژن

7.      دوربین زیر آب هایک ویژن

8.      تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

9.      دوربین حرارتی هایک ویژن

مهشید بازدید : 82 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

همه ساله در ماه دسامبر میلادی که همزمان با آذرماه است، رتبه‌بندی برترین و پرفروش‌ترین سیستم‌های امنیتی و حفاظتی در جهان در مجله ASMAG منتشر می‌شود. این سیستم‌های نظارتی امنیتی شامل انواع دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های کنترل دسترسی، قفل‌های الکترومکانیکی و ... می‌شوند. بررسی این لیست می‌تواند به مشتریان در انتخاب سیستم امنیتی مناسب کمک‌ کند. در ادامه به معرفی 5 برند نخست این لیست در سال 2018 می پردازیم.

همه ساله در ماه دسامبر میلادی که همزمان با آذرماه است، رتبه‌بندی برترین و پرفروش‌ترین سیستم‌های امنیتی و حفاظتی در جهان در مجله ASMAG منتشر می‌شود. این سیستم‌های نظارتی امنیتی شامل انواع دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های کنترل دسترسی، قفل‌های الکترومکانیکی و ... می‌شوند. بررسی این لیست می‌تواند به مشتریان در انتخاب سیستم امنیتی مناسب کمک‌ کند. در ادامه به معرفی 5 برند نخست این لیست در سال 2018 می پردازیم.

برند هایک ویژن  (درآمد خالص سالانه 2018: 5.3  میلیارد دلار)

 

شرکت هایک ویژن یک شرکت چینی است که در سال 2001 تاسیس شده و از آن زمان تا به امروز همواره در لیست پرفروشترین و بهترین برندهای دوربین مداربسته در جهان قرار داشته است.  یکی از مزایای این شرکت اهمیت به بخش تحقیق و توسعه است که رابطه مستقیمی با ایجاد خلاقیت و نوآوری در محصولات دارد. از اینرو هایک ویژن دارای یکی از بزرگترین تیم‌های تحقیق و توسعه در جهان است. همچنین این شرکت به منظور ارتقا کیفیت محصولات خود در انواع کاربری ها، سالانه 7 درصد از سود خود را صرف بخش تحقیق و توسعه می‌کند. شرکت هایک ویژن شامل مجموعه ای از 31 شعبه داخلی در کشور چین و 12 شعبه در سرتاسر جهان است. به دلیل کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب محصولات آن، دوربین هایک ویژن از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندها در جهان محسوب می‌گردد.

مزایای هایک ویژن:

کیفیت و دوام بالای محصولات (پشتیبانی از استانداردهایIP66 ، IP67)
تصاویر بسیار با کیفیت
نصب آسان
امکان مشاهده تصاویر از راه دور بر روی گوشی همراه یا تبلت
مجهز به انواع قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تصاویر مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی، قابلیت پلاک خونی، شمارش افراد و ...
تولید و ارائه انواع نرم‌افزارهای مدیریت تصاویر که توسط خود شرکت طراحی و عرضه می‌گردد.
قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا
سازگار با سایر دوربین‌های مداربسته با تکنولوژی متفاوت مانند آنالوگ، AHD و ...

نقاط ضعف هایک ویژن:

عدم امکان ضبط صدا توسط دوربین‌ (باید میکروفن به صورت جداگانه نصب گردد)
عدم سازگاری با دوربین‌های HDCVI

محصولات هایک ویژن را چگونه و از چه طریقی می‌توان خریداری نمود؟

برند هایک ویژن در ایران دارای نمایندگی رسمی است، بنابراین به راحتی و با اطمینان کامل می‌توان این محصولات را خریداری نمود.

 

نزدیک به 90 درصد محصولات این شرکت در ایران موجود است. مشتریان می‌توانند این محصولات را از فروشگاه هایک ویژن در ایران خریداری کنند. برای اطلاع از تنوع محصولات، کاربردها و تکنولوژی‌های جدید این محصولات می‌توانید با نمایندگی هایک ویژن در ایران تماس بگیرید:

"021-88522641"

آیا محصولات هایک ویژن دارای گارانتی هستند؟

بله محصولات هایک ویژن را در ایران می‌توانید با گارانتی شرکت پارس ارتباط افزار خریداری کنید. این محصولات دارای گارانتی دو ساله هستند.

"برای مشاهده جدیدترین محصولات هوشمند هایک ویژن می‌توانید از وب‌سایت هایک ویژن دیدن نمایید"

برند داهوا (درآمد خالص سالانه 2018: 2.7 میلیارد دلار)

 

شرکت داهوا از جمله برند‌های مطرح در تولید سیستم‌های امنیتی و حفاظتی در جهان است. این شرکت با بیش از 13000 نیروی کار در سرتاسر جهان محصولات و خدماتش را در بیش از 180 کشور جهان عرضه می‌کند.  بر اساس گزارش IHS از سال 2014 تا به امروز، این شرکت همواره در جایگاه دوم در رنکینگ جهانی سیستم‌های امنیتی بوده است. همچنین در سال 2016 نیز توانسته جایگاه چهارم از لیست 50 برند برتر دوربین مداربسته در مجله بین المللی a&s را از آن خود کند.

شرکت Dahua نیز مانند هایک ویژن اهمیت زیادی به تحقیق و توسعه می دهد به همین دلیل از سال 2014 همواره حدود 10 درصد از فروش سالانه خود را در این زمینه صرف کرده است.

 بیش از 6000 مهندس تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های پیشرفته، خدمات AI، IoT، Cloud، ویدئو، امنیت سایبری و ... در این شرکت فعالیت می‌کنند. تنوع محصولات داهوا بسیار بالا است، به نحوی که می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان در انواع کاربری‌ها و اماکن مختلف باشد.

نقاط قوت داهوا:

کیفیت تصویر خوب
امکان مشاهده تصاویر از راه دور
مجهز به ویژگی‌های هوشمند تصویری
سیگنال تصویری قدرتمند

نقاط ضعف داهوا:

محدودیت در پهنای باند
دسترسی محدود به انواع محصولات
قیمت بالا

برند بوش (درآمد خالص سالانه 2018: 2 میلیارد دلار)

 

محصولات شرکت بوش دارای تنوع بسیار بالایی هستند. این محصولات مناسب برای انواع کاربری‌های زیر هستند:

مسکونی(منازل، آپارتمان‌ها و ...)
تجاری(ادارات، مراکز فروشگاهی و ...)
صنعتی(کارخانجات، انبارها و ...)
آموزشی(مدارس، دانشگاه‌ها و ...)
مکان های عمومی(موزه‌ها، کتابخانه‌ها و ...)
حمل و نقل(فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار ، مترو و ...)
و ...

نقاط قوت بوش:

دارای تکنولوژی تجزیه و تحلیل تصاویر مانند شمارش افراد و ...
تولید دوربین‌های مداربسته بی‌سیم قدرتمند

نقاط ضعف بوش:

کیفیت پایین محصولات
عدم کارکرد صحیح ویژگی‌های هوشمند تصویری مانند تشخیص حرکت
قیمت بالا

برند اکسیس (درآمد خالص سالانه 2018: 967 میلیون دلار)

 

شرکت Axis متخصص در ارائه راهکارهای حرفه‌ای در زمینه تکنولوژی شبکه است. شرکت Axis در سال 1996 راه اندازی شده و از آن زمان تاکنون در حال توسعه تکنولوژی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه بوده است. اکسیس شرکتی است که برای نخستین بار یک دوربین مبتنی بر شبکه را به بازار عرضه کرد.Axis  یک انتخاب مناسب برای راه‌اندازی یک سیستم مبتنی بر شبکه است. محصولات این شرکت در 18 کشور دنیا توزیع می‌گردند. این شرکت در لیست برترین‌ شرکت‌های فناوری اطلاعات Nordic نیز قرار دارد.

نقاط قوت اکسیس:

دید در شب قدرتمند
کدگذاری ویدئویی پیشرفته
مجهز به فناوری Zipstream

نقاط ضعف اکسیس:

نداشتن قابلیت ضبط صدا
محدودیت پهنای باند

برند Flir (درآمد خالص سالانه 2018: 777 میلیون دلار)

 

شرکت فلیر تولید کننده دوربین‌های مداربسته حرارتی است. دوربین‌های حرارتی، قادرند تا سوژه‌ها را در شب به خوبی روز تشخیص دهند. دوربین‌های امنیتی حرارتی فلیر با استفاده از انرژی گرمایی موجود در محیط تصاویر را ثبت کرده و این کار را بدون کمک نور سفید و یا سایر آشکارسازها انجام می‌دهند. انرژی حرارتی نسبت به نور مرئی بسیار بیشتر و بهتر ابهامات اتمسفری موجود را تشخیص داده و به شما اجازه می‌دهد تا سوژه‌ها را در مه غلیظ، دود، گرد و غبار و ... نیز تشخیص دهید.

نقاط قوت فلیر:

بازدهی بالا
غلبه بر محدودیت های بصری
عدم ایجاد آلارم کاذب

نقاط ضعف فلیر:

قیمت بالا

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. دوربین مداربسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته
  7. فروش دوربین مداربسته
  8. دوربین مداربسته هایک ویژن
  9. دوربین هایک ویژن
  10. دوربین مداربسته
  11. قیمت دوربین مداربسته
  12. دوربین مدار بسته
مهشید بازدید : 73 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

در این مقاله می ‌خواهیم برند دوربین مداربسته هایک ویژن را به شما معرفی کنیم.

 قبل از هر چیز باید علت نامگذاری این دوربین را به شما بگویم. علت نامگذاری این دوربین به نام هایک ویژن کمپانی سازنده آن است که نزدیک به دو دهه از تاسیس آن در کشور چین می گذرد.  

در چند سال اخیر این شرکت توانسته فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد و پیشرفت چشمگیری داشته باشد. سیستم های امنیتی یا همان دوربین های مداربسته در شرکت و کمپانی هایک ویژن پیشرفت بسیار زیادی دارند و مسیر ترقی را روز به روز خواهند پیمود. شاید به جرات بتوان گفت که در حال حاضر برترین تولید کننده سیستم‌ های مداربسته و نظارتی در جهان این کمپانی است.

 جالب است بدانید که کمپانی هایک ویژن به شکل اعجاب انگیزی در یک دهه اخیر گسترش فیزیکی داشته است و در حال حاضر حدود 23000 نیرو در سرتاسر دنیا در استخدام این شرکت هستند.

 البته این نیرو های کاری همگی به صورت مستقیم در این کمپانی فعالیت ندارند. بلکه بخشی از آن ها در سایر کشور ها به عنوان نمایندگی به این شرکت خدمت می‌ رسانند. آمریکا، هلند، روسیه، ایران، ایتالیا و غیره از جمله کشورهایی هستند که نمایندگی این کمپانی را دارند. در واقع برند هایک ویژن یک تولیدکننده بزرگ برای دوربین مداربسته  است که فروش خود را در سرتاسر جهان گسترش داده است و در کشور های بسیار زیادی نمایندگی دارد. در این شرکت می ‌توانید تنوع بسیار بالایی را برای دوربین مداربسته هایک ویژن مشاهده نمایید.

دوربین مداربسته هایک ویژن

علت محبوبیت دوربین مداربسته هایک ویژن

 تنوع بسیار بالا و داشتن کیفیت زیاد باعث می شود تا مردم جذب خرید دوربین های مداربسته هایک ویژن شوند. حدود سال ۱۳۹۳ بود که برند معتبر هایک ویژن و  دوربین مداربسته هایک ویژن  وارد ایران شد. در ابتدا دوربین هایی که وارد ایران می شدند به پیشرفتگی حال حاضر نبودند. اما به تدریج دوربین های مداربسته پیشرفت چشمگیری کردند و ‌توانستند که خدمات ارزنده ای در راستای حفظ امنیت افراد را ارائه دهند. در ایران نیز نمایندگی دوربین های مداربسته هایک ویژن وجود دارد که شما بهتر است از خود این نمایندگی ها دوربین های مداربسته خود را خریداری نمایید. چرا که کیفیت بالا، اصل بودن محصول و قیمت مناسب عامل سه ویژگی مهم هستند که شما را به خرید از نمایندگی های هایک ویژن تشویق می نمایند. محصولات هایک ویژن شامل دوربین های مداربسته است که دارای کیفیت بالا و تنوع بسیار زیادی هستند. اما در این مقاله علاوه بر توضیح دوربین مداربسته هایک ویژن به انواع آن نیز خواهیم پرداخت.

انواع دوربین مداربسته:

 انواع دوربین مداربسته هایک ویژن به شرح زیر می باشد:

 نوع اول توربو اچ دی است. این دوربین مداربسته بسیار پیشرفته است اما به صورت آنالوگ یا همان ahd  می باشد. اگر چه این دوربین مداربسته بسیار پیشرفته بوده و کیفیت تصویر بسیار بالایی را به شما ارائه می دهد، بلکه دارای امکانات و آپشن‌ های بسیار زیادی است. این دوربین نسبت به انواع دیجیتال کیفیت پایین تری دارد. لذا دوربین های دیجیتال هایک ویژن به مراتب دارای قدرت و کیفیت بالاتری نسبت به انواع آنالوگ هستند.

انواع دیگر دوربین های مداربسته هایک ویژن، تحت شبکه یا همان آی پی نام دارد. این دوربین ها همانطور که از نامشان پیدا است، عملکردی مخالف با دوربین های اچ دی دارند و به صورت تحت شبکه ای کار می کنند. کیفیت این دوربین ها نسبت به نوع قبلی بسیار بهتر می باشد. نوع بعدی دوربین مداربسته هایک ویژن ضبط کننده دی وی آر نام دارد. این دوربین علاوه بر این که می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را به شما تحویل دهد، می تواند به صورت زنده این تصاویر را در دسترس شما قرار دهد. این نوع دوربین طرفداران بسیار زیادی داشته و می تواند امنیت و آسایش شما را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. در جدید ترین دستگاه های تولید شده توسط هایک ویژن ما می توانیم دستگاه های هیبریدی را مشاهده کنیم. این دستگاه ها کاربری بسیار راحتی دارند و شما می توانید به ندرت آن ها را در بازار مشاهده کنید.

دوربین مداربسته هایک ویژن

 

 

دوربین مداربسته هیبریدی

 با خرید دستگاه های هیبریدی هایک ویژن، نیاز به تهیه دستگاه های جدا برای نظارت بر محیط مورد نظر خود را ندارید. به طور کلی کمپانی بسیار معتبر هایک ویژن به خاطر داشتن تولیدات با کیفیت تا به کنون توانسته است نامی درخشان را از آن خود کند. برای آینده این کمپانی پیشرفت های زیاد و همچنین آینده روشنی در نظر گرفته می شود. شما نیز می توانید با خرید دوربین مداربسته از نمایندگی های این مرکز و این کمپانی به امنیت خود بیفزاید و از جان و مال خود به خوبی محافظت نمایید.

‌ در واقع دوربین های مداربسته وسیله هایی هستند که باعث می شوند شما از یک محیط بزرگ یا کوچک محافظت کنید، بسته به اینکه محیطی که می خواهید از آن محافظت کنید چه اندازه ای داشته باشد. نوع و تعداد دوربین‌ های مداربسته مشخص می گردد. اما با این حال برخی از مکان‌ ها بسیار حساس بوده و نظارت خاصی را نیاز دارند. از این رو شما می توانید با خرید دوربین مداربسته هایک ویژن تحت شبکه آن مکان را به طور دائم و ۲۴ ساعته تحت نظر داشته باشید.

این دوربین ها عملکرد خاصی دارند. اما به طور کلی و اجمالی عملکرد آن ها به گونه‌ای است که این دستگاه به گوشی موبایل شما متصل شده و تصاویر را به شما ارسال می کند. فرقی نمی‌ کند که شما کجای دنیا باشید، هر کجا که باشید این تصاویر به طور واضح و با کیفیت بالا به شما تقدیم می گردد.

  1. دوربین مداربسته چیست؟
  2. تجهیزات دوربین مداربسته
  3. انواع دوربین مدار بسته
  4. بهترین دوربین مدار بسته
  5. دوربین مداربسته
  6. قیمت دوربین مداربسته
  7. خرید دوربین مداربسته
  8. دوربین مدار بسته
  9. قیمت دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته

مهشید بازدید : 88 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

شکی نیست که بهترین سیستم حفاظتی برای منازل و اماکن دزدگیر است که در مقابل سیستمهایی مانند دوربین مداربسته ,درب ضد سرقت و انواع قفل ها از بازدارندگی بیشتری برخوردار است و میتواند مالک را از وقوع سرقت مطلع سازد.

اما بهترین دزدگیر اماکن چیست و چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟ بهترین برند های دزدگیر اماکن کدام ها هستند؟ در ادامه به بررسی این موارد میپردازیم ,پس با سیستمهای حفاظتی گذر کنترل همراه باشید.

 

دزدگیرهای اماکن در سه حالت ساده ,خط شهری و سیمکارتی استفاده میشوند. اگر از دزدگیر های ساده و بدون تلفن کننده استفاده کنید فقط صدای آژیر را خواهید داشت که این از لحاظ امنیتی چندان مطلوب نیست و توصیه نمیشود. دزدگیر با تلفن کننده شهری دارای تلفن کننده خط ثابت است که به خط ثابت خانه متصل میشود و از طریق آن با مالک تماس میگیرد و پیغامی را پخش میکند.در این حالت مالک از سرقت مطلع شده و میتواند اقدام کند،اما در این مدل دزدگیر اگر سارق قبل از سرقت سیم های تلفن ساختمان را که معمولا از جلو درب میگذرند را قطع کند دیگر تلفن کننده عمل نخواهد کرد و فقط صدای آژیر میماند.

اما دزدگیر های اماکن سیمکارتی به راحتی قابل از کار انداختن نیستند و از امنیت بالایی برخوردارند.همچنین به دلیل استفاده از سیمکارت قابلیت های بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع دزدگیر اماکن دارند.

امکاناتی نظیر دریافت گذارشات از طریق پیامک,فعال و غیر فعال کردن دستگاه از راه دور و تنظیمات آن توسط نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه که با اضافه شدن ماژول سیمکارتی به سیستم دزدگیر های امروزی امکان پذیر شده است.

دزدگیر اماکن ایرانی یا خارجی؟

شاید با خودتان فکر کنید که اگر از برندهای خارجی دزدگیر اماکن استفاده کنید بهتر باشد ,اما متاسفانه و یا خوشبختانه دزدگیر های خارجی زیادی در ایران موجود نیست و تنها برند خوب خارجی  موجود در ایران پارادکس کانادا است که ان هم بدلیل قیمت بسیار بالای مدلهای سیمکارتی آن مقرون بصرفه نیست و کمتر کسی از آن استفاده میکند.

دزدگیر های چینی هم که در بازار با نامهای مختلفی موجود میباشند و قالبا در یک پک بسته بندی شده با نامهای گوناگون ارائه میشوند بسیار ضعیف هستند و نقص های امنیتی زیادی دارند که در ادامه به بررسی این ضعف ها میپردازیم:

باطری پشتیبان

باطری که قسمت مهم دزدگیر میباشد باید قابلیت نگه داری سیستم تا حداقل 2 روز را در صورت قطع برق شهر داشته باشد. در دزدگیر های اماکن ایرانی میتوان یک باتری 12 ولت 4.5 یا 7.5 آمپر بزرگ قرار داد که قابلیت نگهداری برق برای دزدگیر تا حدود 2 روز را دارد اما در دزدگیر های چینی یک باتری شارژی کوچک که اندازه 2 عدد باتری قلمی است وجود داری که حداکثر 2 تا 3 ساعت بتواند سیستم را روشن نگه دارد که این نقطه ضعف این دستگاهها است.

قابلیت نصب چشمی باسیم

دزدگیر های ایرانی علاوه بر چشمی بیسیم دارای 4 زون میباشند که به هر کدام میتوان تعداد زیادی چشمی با سیم به طور سری متصل کرد اما در دزدگیر های چینی فقط میشود از چشمی های بیسیم استفاده کرد.

آژیر

دزدگیر های ایرانی علاوه بر آژیر داخلی دارای کانکتور بلندگو نیز میباشد که صدای این بلندگو ها به مراتب بیشتر و شکه کننده تر نسبت به اژیر های کوچک و کم صدای این دزدگیرهاست.دزدگیر های چینی قابلیت نصب بلند گو را ندارند زیرا جریان انها دی سی است و فقط میتواند اژیر های کم توان را فعال کند.اما جریان دزدگیر های ایرانی ای سی است که توان بالایی برای فعال کردن بلندگو های 35 وات را دارد.

خدمات پس از فروش

دزدگیرهای بی کیفیت و پر خطای چینی معمولا دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بدرد بخوری نیستند و در صورت خرابی, تعمیر انها دشوار است و باید تعویض شوند اما تمام دزدگیر های ایرانی معمولا دارای 2 سال گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت هستند و در صورت خرابی  مکان و دفتر خدمات این شرکتها مشخص است و شما میتوانید به آن مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

بهترین برندهای دزدگیر اماکن

دزدگیر های ایرانی در حال حاظر بهترین گزینه برای انتخاب میباشند و از لحاظ کیفیت و امکانات انصافا عالی هستند و تمام نیازها در این حوزه را براورده میکنند.

برندهایی مانند فایروال,کلاسیک,سایلکس,جی ام کا,گپ,مستر, بتا و سیماران,فایواستار و آنیک از جمله برندهای خوب و محبوب ایرانی در ضمینه دزدگیر اماکن میباشند که کیفیت و خدمات خوبی را دارند.البته در این میان برند فایروال حرف اول را میزند و از لحاظ امکانات و خدمات یک سرو گردن از دیگر برندها بالاتر است.

مزیت هایی که دستگاه دزدگیر فایروال را نسبت به دیگر برند ها متمایز میکند عبارتند از: گارانتی 5 ساله این شرکت که در مقایسه با دیگر برندها حدود سه سال بیشتر است که این امر به دلیل کیفیت بالای تولید این محصول میباشد.

دزدگیر اماکن فایروال دارای 8 زون بیسیم و باسیم میباشد که در مقایسه با برند های دیگر که 4 ویا 5 زون هستند مناطق بیشتری را به صورت مستقیم پوشش میدهد. مثلا اگر مکانی مانند منزل و یا اداره دارای 8 اتاق باشد و دستگاه شما 4 زون باشد شما مجبور هستید 4 اتاق دیگر را بصورت سری با اتاق های دیگر ببندید بنابراین هنگام تحریک دزدگیر نمیتوانید بفهمید که سنسور کدام اتاق فعال شده,اما اگر دستگاه 8 زون داشته باشد هر زون را به یک اتاق اختصاص میدهید و اتاقی را که در ان چشمی فعال شده را از روی ال ای دی های دستگاه پیدا می کنید.

صفحه نمایش فارسی و سخن گو فارسی بودن  فایروال  کار شما را برای تنظیمات راحت میکند.
سنسور های فایروال در مقایسه با دیگر برندها کامل بوده و با همین برند انواع چشمی حرکتی با سیم و بیسیم ,مگنت,سنسور لرزشی ,آژیر بیسیم و باسیم,پدال و... را دارا میباشد.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       پکیج دوربین مداربسته   هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

مهشید بازدید : 40 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

 

شما به عنوان یک مدیر باید در کار خود خبره باشید، این کیفیت کار شماست که شما را در انجام کار مدیر می کند نه کمیت آن. مدیر شبکه های اجتماعی بودن کار ساده ای نیست. کاری که بشود با روزی ده ها توییت یا چند استاتوس فیس بوکی از پسش برآمد. وقتی که شما یک تیم مارکتینگ می سازید تا از طریق آن کسب و کار خودتان را راه بیاندازید استخدام کردن یک مدیر پروژه با توانایی های خاص باید در اولویت کارهایتان قرار داشته باشد.

اما یک مدیر خوب چه خصوصیاتی دارد؟ در این جا ما ۱۰ مورد از اصلی ترین ویژگی های یک مدیر موفق را برای شما فهرست می کنیم.

1- مدیریت ارتباطات و اجتماعات:

این اولین چیزی ست که شما به عنوان یک مدیر بایستی داشته باشید. اگر شما قرار است یک تیم نظارت بر شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید باید هنر مدیریت اجتماعات و جلسات را هم داشته باشید. این بهترین و اولین راه برای طی کردن راه موفقیت شماست. هیچ وقت تجربه ارتباط با مخاطبین، ارزش پاسخ سریع به کاربر و کار در بازار واقعی را از یاد نبرید.

2- آنالیتیکز،آنالیتیکز و آنالیتیکز:

به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی شما همیشه باید میزان کار و نتیجه ای که به دست آورده اید را ثابت کنید . به جای درآوردن دل و روده ی سایت ها و به دست آوردن نتایج کشف و شهودی و فروختن این نتایج بی پایه و اساس به دیگران، شما به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی باید به خوبی با برنامه های آنالیز این شبکه ها آشنایی داشته باشید. برنامه هایی مثل Simply Measured و Google Analytics برنامه های خوبی برای شروع هستند.شرکت طراحی سایت

article_image_one_496.jpg

3- برنامه ریزی:

برای شروع یک کمپین درست و حسابی در شبکه های اجتماعی کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. یک مدیر شبکه های اجتماعی در بسیاری از مواقع لازم است تا دو و یا سه کمپین را با هم مدیریت کند. برنامه ریزی گسترده برای اطمینان از درست حرکت کردن و موفقیت یک کمپین بسیار مهم و اساسی ست. توانایی تشریح هدف، خلاقیت در کار، درست ارسال شدن پیام ها،برنامه زمانی و چند ده کار دیگر از بخش های مهمی از یک برنامه ریزی درست هستند که بازی شبکه های اجتماعی را به درستی پیش خواهند برد.قیمت طراحی سایت

4- مدیریت پروژه:

بعد از این که شما برنامه ریزی یک کمپین را به پایان رساندید، حالا وقت اجرا کردن آن است. موفقیت کمپین ها در شبکه های اجتماعی بسته به همه تیم اجرا کننده آن هاست نه تنها شما. برای موفقیت، شما نیاز به پست های وبلاگی، ویدئوها، گرافیک مناسب و لوگوی خوبی برای کارتان دارید. توانایی انجام یک پروژه از لحظه ی شروع تا پایان آن و درست تقسیم کردن مسئولیت ها میان اعضای تیم، یکی از وظایف بسیار مهم شما به عنوان مدیر است. سعی نکنید به تنهایی از عهده همه مسئولیت ها بر بیایید و توقع داشته باشید که همه چیز به خوبی پیش رود. توجه خود را معطوف رهبری خوب و آموزش کار گروهی در تیم خودتان کنید.

شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

5- تولیدات گرافیکی:

تصویر در شبکه های اجتماعی همه چیز است. و حالا که در دهه ی اوج طراحی گرافیک برای وب به سر می برید از ویژگی های تصویری درست و به جا در کارهایتان استفاده کنید و مهارت های عکاسی و ساخت ویدئوی تان را بالا ببرید.

6- اولویت بندی:

اولویت بندی کارها و برنامه ها نه تنها در این رشته کاری بلکه در همه شغل ها بسیار مهم است. به هر حال برای مدیران شبکه های اجتماعی، مهم است با توجه به اهدافشان اولویت هایشان را لیست کنند. هدفتان فروش است یا سامان دهی؟ آیا باید توجهتان را معطوف به تجارت واقعی کنید یا حواستان به سرویس دهی به مشتریان باشد؟ همه ی این چیزها باید تحت نظر مدیر تیم شبکه های اجتماعی باشد. اما شما باید در کارهایتان اولویت بندی داشته باشید.

7- گوش شنوا باشید:

روی مهارت های شنواییتان کار کنید. همیشه تلاش نکنید که بحث را در دست بگیرید بل که با بحث پیش بروید. این کار را هم برای کارهای آن لاین و هم آف لاین انجام دهید. به حرف های افراد تیم و همکارانتان گوش بدهید و از آن ها بازخورد بگیرید. همین کار را با فالوئرهای توئیتر و مشتری های آن لاین هم انجام دهید.طراحی سایت اختصاصی     

8- پوست کلفت باشید:

نمای بیرونی یک کمپانی بودن کار ساده ای نیست.، به خصوص زمانی که با دنیای ناشناخته ای مثل اینترنت روبرو هستید. اجازه ندهید نفرت پراکنی ها شما را نا امید کنند. آن ها را نادیده بگیرید و به کارتان ادامه دهید.

9- بحث کنید:

شبکه های اجتماعی در ابتدای راهشان هستند. بعضی افراد هنوز از ارزش شبکه های اجتماعی برای رشد برندشان آگاه نیستند.منابع کافی برای مطالعه و ارزیابی وجود ندارد و شما هنوز نمی توانید بهترین کاری را که در توانتان هست انجام دهید. اما راه حل چیست؟ کمبودهایش را جبران کنید. یاد بگیرید که چطور ویدئوهای خودتان را بسازید، با آدم های تاثیر گذار اینترنت رابطه ایجاد کنید و ریچ صفحه هایتان را بالا ببرید، طراحی های گرافیکی خاص خودتان را داشته باشید. مدیر شبکه های اجتماعی باید یاد بگیرد که چطور با حداقل ها بهترین کارها را انجام دهد.

10- ریسک پذیر باشید:

شاید این مهم ترین نکته اشاره شده در این لیست باشد، یک مدیر شبکه های اجتماعی نمی تواند ترس از شکست داشته باشد. شبکه های اجتماعی هنوز در حال جنگ برای بقا هستند و بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که آن ها را تجربه کنید و آماده شوید تا با شکست های کوچک و بزرگ روبرو شوید.اما اجازه ندهید که این شکست ها شما را بترساند.

 

طراحی سایت تهران     

 

مهشید بازدید : 89 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

 

در یک سال گذشته و با همه گیر شدن بیماری کووید 19 در سرتاسر جهان اهمیت دوربین های تب سنج نیز بیش از پیش مشخص شد. این موضوع کاملا درست است که دقت دستگاههای تب سنج که با بدن بیماران تماس دارند همچنان بیش از دیگر دستگاهها است اما مسری بودن بیماری هایی مانند کووید 19 باعث شد که استفاده از فناوری های بدون تماس بیش از گذشته مورد اقبال عمومی قرار بگیرد.

با این وجود خریدن یک دوربین حرارتی به تنهایی کار شما را راه نخواهد انداخت! ابتدا باید بدانید که انواع مختلفی از دوربین های حرارتی در بازار موجود است و همه آنها مناسب اندازه گیری تب نیستند.  سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل هایی را به عنوان بخشی از قانون ISO/TR 13154 و BS IEC 80601-2-59 ارائه کرده که بر اساس آن هر دستگاهی که تب انسان را اندازه گیری می کند، باید از این قانون پیروی کند.

در یک سال گذشته شاهد خیل عظیم فناوری هایی بودیم که از دوربین های حرارتی برای غربالگری تب استفاده می کنند. با این حال، همه این فناوری ها ایمن و دقیق نیستند؛ زیرا از قانون فوق الذکر ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی پیروی نمی کنند و در آنها از پیچیدگی های ترموگرافی نیز خبری نیست.

بنابراین پیشنهاد می شود در مورد راهکارهایی که ادعا می شود در لحظه می توانند چند نفر را غربالگری کنند یا ناحیه تمرکز گسترده ای دارند (بیش از 1 متر) و یا دمای چشم را اندازه گیری نمی کنند و مدعی هستند که دمای مطلق را بدون کالیبره کردن ارائه می کنند با کمی شک نگاه شود. در این مقاله

دستورالعمل هایی برای  دوربین های تب سنج

حتی زمانی که راهکار مناسبی را انتخاب کرده باشید نیز دستورالعمل هایی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید.

اولین نکته اصلی آن هستند که فرد اسکن شونده نباید عینک زده باشد؛ زیرا دوربین دمای گوشه داخلی چشم را اندازه گیری می کند. بهتر است دمای بدن فرد از همان نقطه از چشم گرفته شود نه از سطح پوست وی؛ زیرا پوست، تشعشعات را به شکلی متفاوت جذب می کند.

ثابت شده که دمای گوشه داخلی چشم، نزدیک ترین دما را به دمای داخلی بدن دارد (در حالت عادی 37 درجه سلسیوس) و در مقایسه با پوست دقیق تر است. در واقع پوست اشعه کمتری را جذب و ساتع می کند. فارغ از این، فاصله بین دوربین و شخص باید حداقل ممکن باشد.کاملا واضح است که اگر فرد خیلی دور باشد، دمای تشخیص داده شده دقیق نخواهد بود.

موضوع مهم بعدی این است که دوربین های حرارتی به خودی خود به اندازه کافی هوشمند نیستند که هم زمان دمای گوشه داخلی چشم افراد مختلف را اندازه گیری کنند. برای اتوماسیون دوربین های حرارتی باید در نظر داشته باشید که جنسیت ها، قومیت ها، محیط ها و خصوصیات مختلفی وجود دارد. اینجا است که هوش مصنوعی وارد عمل شده و تفاوت ها را تشخیص می دهد.

کاربرد هوش مصنوعی در غربالگری دمای بدن افراد

دوربین های حرارتی تنها دمای نقطه ای که از آنان خواسته شده را مشخص می کنند. بعضی از کمپانی ها یک راهکار هوش مصنوعی ارائه می کنند که الگوریتم های یادگیری ماشین را به کار می برند تا به طور اتوماتیک گوشه های داخلی چشم را شناسایی کرده و دمای آن نقطه را محاسبه کنند. با این راهکار هوش مصنوعی می تواند تعداد افراد زیادی را به شکل هم زمان شناسایی کرده و دمای بدن آنها را محاسبه کند.

در یک فرآیند کلی  هوش مصنوعی کار خود را با تشخیص صحیح صورت افراد حاضر در یک محیط آغاز کرده و سپس چشم ها و گوشه های داخلی چشم را تشخیص می دهد. هوش مصنوعی همچنین به فرد اطلاع می دهد که فاصله صحیحی با دوربین داشته باشد، اگر عینک زده عینک خود را بردارد و به این ترتیب فرآیند دنبال کردن دستورالعمل ها را خودکار سازی می کند.

 

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

مهم ترین نکته این است که یک مشکل رایج با دستگاه های اندازه گیری دمای بدن بدون تماس آن است که شرایط محیطی روی تشخیص مؤثر است. برای مثال، فردی که وارد ساختمانی می شود، در حالی که بیرون هوا گرم و آفتابی بوده، ممکن است دمای بدن وی به محض ورود، بالا نشان داده شود. در چنین مواردی، اگر دمای بدن فرد بالا تشخیص داده شد، باید فرد چند دقیقه صبر کند و دمای بدن وی مجدداً اندازه گیری شود. یک دوربین حرارتی مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند دمای بدن فرد را با در نظر گرفتن شرایط، بالاتر از معمول تشخیص دهد؛ اما شخص نباید بترسد و در عوض باید پروتکل های مربوط به غربالگری را دنبال نماید.

دوربین تب سنج هوشمند، بهترین گزینه در شرایط کرونا

اگرچه ترکیبی از هوش مصنوعی و دوربین های حرارتی، بهترین گزینه ای است که در حال حاضر در دسترس داریم، اما بسیاری از مشتریان از آن استفاده نمی کنند و تنها به راهکار اندازه گیری دمای دستی بسنده می کنند. علت اصلی این کار، هزینه هوش مصنوعی است و تصور غلط مبنی بر این که نگهبانان نسبت به اتخاذ این فناوری و تشخیص افرادی که دمای بدنشان بالا است، مهارت کافی ندارند. با این حال، سیستم های تب سنج هوشمند، ارائه شده تا کمپانی ها از قابلیت های آن استفاده کنند و اندازه گیری تب را با سیستم های حضور و غیاب پرسنل ترکیب کرده، در بلند مدت از آن بهره مند شوند.

نکاتی درباره دوربین تشخیص تب

از آنجا که مشاغل، مدارس، بیمارستان ها و مراکز ورزشی با مشکلات بسیار به فعالیت های خود در دوران کرونا ادامه می دهند، سیستم ها و دوربین تشخیص تب، نقشی حیاتی در کمک به تشخیص دمای بدن افراد دارند. نظارت حرارتی، پایه اصلی حفاظت فیزیکی سنتی و حفاظت پیرامونی در فضاهای باز، در حال حاضر راه اندازی می شود تا کارکنان، پیمانکاران و مراجعین، به عنوان بخشی از خط مقدم دفاعی برای تشخیص علائم COVID-19 را اسکن کند.

این در حالی است که سؤالات بسیاری در مورد حفاظت تصوری در دوران کرونا بوجود آمده است؛ سوالاتی مانند تفاوت های بین انواع مختلف سیستم و چگونگی نصب صحیح دوربین های تشخیص تب حرارتی. در این مطلب، برخی از موضوعات مهم در این زمینه را با هم بررسی می کنیم.

 راهکارهای تشخیص تب حرارتی که می توانند دمای بالای بدن افراد را شناسایی کنند

به طور کلی، سه نوع غربالگری ترموگرافیک وجود دارد. دستگاه های دستی وجود دارد که معمولاً کم هزینه تر، قابل جایجایی و با کاربری آسان هستند. اما اندازه گیری دمای بدن فرد با این دستگاه نیازمند فاصله کمتر از یک متر است. بنابراین در شرایط کنونی، کاربر باید پوشش و تجهیزات محافظت در برابر کرونا را بر تن کند.

نوع دوم راهکارهای تشخیص تب، دوربین حرارتی و کیوسک به شمار می رود. مزیت این سیستم نسبت به دستگاه دستی آن است که به صورت انفرادی روی افراد صورت می گیرد. فرد به تنهایی وارد کیوسک می شود. بسیاری از این راهکارهای کیوسک، برخی قابلیت های یکپارچه سازی را دارند، همچون امکان مجهز شدن به راهبند یا اکسس کنترل فیزیکی، اما امکان استفاده از سیستم های مدیریت ویدئو یا VMS را ندارند. از معایب این سیستم می توان به دقت پایین تر آن نسبت به یک راهکار ترموگرافیک اشاره کرد؛ زیرا قابلیت نصب دستگاه کالیبراسیون دمای بلک بادی بر روی آن نیست.

در نهایت دوربین های نظارتی تشخیص تب حرارتی همراه با دستگاه کالیبراسیون دمای بلک بادی، سومین گروه این تجهیزات تب سنج به شمار می روند. این نوع سیستم های نظارت تصویری شامل یک دوربین دو سنسوره هستند، یک سنسور بصری و یک سنسور حرارتی، همراه با یک دستگاه بلک بادی مجزا. بالاترین دقت عملکرد در تشخیص دمای بدن، مربوط به این نوع دوربین ها است، چرا که بلک بادی، قابلیت کالیبراسیون مداومی دارد. همچنین با انواع پلتفرم های VMS و دستگاه های کنترل دسترسی می تواند یکپارچه سازی شود.

مهمترین فاکتورها برای نصب یک دوربین تشخیص تب حرارتی

قاعدتا محل نصب دوربین برای عملکرد صحیح، بسیار مهم است، اما همزمان باید تاکید کرد که محل قرار گیری دستگاه بلک بادی که کالیبراسیون صحیح را تأیید می کند نیز اهمیت دارد. اگر مشتری بخواهد مقررات مربوط به توصیه های دستگاه پزشکی FDA را برای مکان دوربین رعایت کند، ارتفاع دوربین و بلک بادی و نیز فاصله بین این دستگاه ها باید با دستورالعمل های نصب محصول مطابقت داشته باشد. همچنین تکنسین های نصب دوربین باید زوایای تشخیص دوربین را به حداقل برسانند تا دقت دید دوربین را افزایش دهند.همچنین دوربین ها باید به موازات زاویه چهره افراد نصب شوند.

نحوه نظارت بر دوربین تشخیص تب

برای نظارت و مانیتورینگ سیستم، چندین گزینه وجود دارد؛ این موضوع به این بستگی دارد که دوربین ها به صورت مستقل نصب می شوند یا یکپارچه سازی انجام شده است و با سیستم های دیگری همچون تشخیص نفوذ، اکسس کنترل یا سیستم های ویدئویی ترکیب شده اند. برای سیستم های مستقل، قابلیت دریافت هشدارهای سیستم معمولاً توسط رابط کاربری دوربین  انجام می شود و دوربین ها دارای نمایشگر LED، هشدارهای صوتی و خروجی رله فیزیکی دارند. یادتان باشد که برای حفاظت سایبری سیستم، تغییر پسوردهای پیش فرض و ایجاد روش های احراز هویت نیز لازم است.

حفظ و نگهداری سیستم دوربین تشخیص تب حرارتی

اولاً باید مطمئن شویم که سیستم کالیبره شده است. این کار را می توان بعد از تثبیت واحد حداقل به مدت 30 ثانیه انجام داد تا بلک بادی، دمای مرجع را ایجاد کند. کالیبراسیون قبل از این مدت زمان می تواند دقت عملکرد دوربین را کاهش دهد. همچنین می توانید هر 12 ماه کالیبراسیون بلک بادی را بررسی کرده و دستورالعمل های FDA و IEC را دنبال نمایید.

پیشنهادات برای یکپارچه سازی سیستم دوربین تشخیص تب

پیش از اینکه یک دوربین تب سنج خریداری کنید، بررسی های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که تولیدکننده، دوربین را همراه با تأییدیه کالیبراسیون به شما ارائه می دهد. همچنین با «سیاست اجرای سیستم های ترموگرافیک از راه دور در شرایط اضطرار سلامت عمومی حین پاندمی کرونا (COVID-19)» آشنا شوید. این مدرک، محصولات حرارتی و تشخیص تب را در دسته دستگاه های پزشکی رده اول (کلاس یک) قرار می دهد؛ در نتیجه کنترل اجرای مقررات نیز مطابق با این رده خواهد بود. بر اساس این مقررات و دسته بندی، کاربران باید مشخصاً بدانند که برای دستیابی به دقت لازم و تشخیص صحیح دمای بدن، رعایت چه نکاتی لازم است.

اگرچه سیستم های دوربین تشخیص تب بسیار پیچیده تر از دوربین های نظارت تصویری سنتی هستند، اما زمانی که به درستی نصب، راه اندازی و نگهداری شوند، بسیار ارزشمندتر و مفیدتر خواهند بود.

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی      

تعداد صفحات : 5

درباره ما
دوربین مداربسته / اخبار تکنولوژی حفاظتی و دوربین مداربسته
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 938
  • بازدید کلی : 6,633